Διατροφή στην εγκυμοσύνη! Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε απο την Ειρήνη Πασχαλέρη στο We Parents
18/09/2018
Διατροφικές συμβουλές για παιδια σχολικής ηλικίας απο την Ειρήνη Πασχαλέρη στο We Parents
03/10/2018
Εμφάνιση όλων

Άριστοι μαθητές με σωστή διατροφή – Τα μυστικά που προτείνει η Ειρήνη Πασχαλέρη στο We Parents

Τα σχολεία ξεκίνησαν για τα καλά και οι μαθητές μας, μικροί και μεγάλοι, άφησαν πίσω την ανεμελιά, τα παιχνίδια στη θάλασσα και την αμμουδιά, τον πολύωρο ύπνο. Έπιασαν τα μολύβια, τα τετράδια και το διάβασμα και ετοιμάζονται να δώσουν τον αγώνα τους για ακόμη μία χρονιά.

Στην προσπάθειά τους αυτή, βασικό στήριγμα εκτός από την οικογενειακή θαλπωρή, αποτελεί η σωστή διατροφή. Μία διατροφή, η οποία θα τους γεμίσει με την απαραίτητη ενέργεια ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν τόσο στις σχολικές τους υποχρεώσεις, όσο και στις εξωσχολικές αλλά και στα αθλητικά τους προγράμματα.

Το we parents μίλησε με την Βιολόγο- Ειδικευμένη στη Διατροφή  κυρία Ειρήνη Πασχαλέρη για το τι πρέπει να επιλέξουν διατροφικά οι γονείς για τα παιδιά τους, αλλά και τα μεγαλύτερα παιδιά, ώστε να ξεκινήσουν μία σχολική χρονιά γεμάτα υγεία, ενέργεια και ευεξία.

Ας την ακούσουμε:

Ερωτ. Κυρία Πασχαλέρη, μία νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε ήδη και θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε τι συστήνετε διατροφικά στα παιδιά αλλά και τους γονείς; Τι πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή των παιδιών σε καθημερινή βάση, ώστε να νοιώθουν ενέργεια;

– Για καλές επιδόσεις στο σχολείο και στις εξωσχολικές δραστηριότητες τα παιδιά χρειάζονται ένα σωστό διατροφικό πρόγραμμα. Αποδεδειγμένα η σωστή διατροφή, πλούσια σε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, σχετίζεται σε μεγάλο ποσοστό με την ενέργεια που διαθέτει και χρησιμοποιεί ένα παιδί.
Όσον αφορά τα κυρίως γεύματα και τα τρία βασικά γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) είναι εξίσου σημαντικά. Όσο σημαντικό είναι ένα καλό πρωινό για μία μέρα γεμάτη ενέργεια, εξίσου σημαντικό είναι το μεσημεριανό και το βραδινό. Καλό γεύμα δεν σημαίνει πλούσιο σε ποσότητα, αλλά ένα πλήρες ποιοτικά γεύμα. Δηλαδή, το γεύμα πρέπει να περιλαμβάνει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και φρούτα ή λαχανικά.

– Ερωτ. Τι έχετε να μας πείτε για τους υδατάνθρακες, οι οποίοι είναι πολύ αναγκαίοι για όλους μας, ωστόσο πολλές φορές ενοχοποιούνται;

– Οι υδατάνθρακες είναι το πρώτο και βασικό καύσιμο του οργανισμού. Αποτελούνται από γλυκόζη η οποία είναι η «τροφή» του εγκεφάλου και άκρως απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Είναι η ουσία που χρειάζονται τα κύτταρα για να λειτουργήσουν. Εξίσου πολύ σημαντική πηγή ενέργειας είναι και οι πρωτεΐνες αλλά και τα φρούτα και τα λαχανικά, που παρέχουν βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες.

– Ερωτ. Πείτε μας γιατί δεν πρέπει να παραλείπει ένα παιδί (όπως και όλοι οι ενήλικες φυσικά) το πρώτο γεύμα της ημέρας, το πρωινό;

– Πολύ συχνά συμβαίνει κάποιο από τα βασικά γεύματα να παραλείπεται. Πιο συχνά το πρωινό!. Όμως θεωρείται πολύ σημαντικό για τα παιδιά, καθώς αναπληρώνει ενέργεια που έχει χαθεί μετά την πολύωρη βραδινή νηστεία. Τα παιδιά δεν δίνουν μεγάλη σημασία στο πρωινό τους είτε λόγω έλλειψης χρόνου είτε λόγω έλλειψης πείνας. Αν όμως θέλουμε το παιδί μας να έχει ενέργεια και καλή επίδοση στο σχολείο, χρειάζεται ένα πλήρες πρωινό. Αυτό θα μπορούσε να είναι:
– γάλα (πρωτεΐνη) με δημητριακά ολικής άλεσης (υδατάνθρακας) και ένα φρούτο
– τοστ με ψωμί ολικής άλεσης (υδατάνθρακας) με τυρί και γαλοπούλα (πρωτεΐνη) και κάποιο λαχανικό πχ.. ντομάτα
– ψωμί ολικής άλεσης (υδατάνθρακας) με μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη (φρούτο) και ένα ποτήρι γάλα (πρωτεΐνη)
– αυγό (πρωτεΐνη) με 1 φέτα ψωμί ολικής (υδατάνθρακας) και ένα ποτήρι φυσικό χυμό.

Ερωτ. Τι προτείνετε για τους σκληρά εργαζόμενους μαθητές όσον αφορά το μεσημεριανό και βραδινό τους γεύμα; 

Το μεσημεριανό και το βραδινό είναι επίσης σημαντικά γεύματα καθώς συμπληρώνουν ενέργεια για την υπόλοιπη ημέρα που έχει πολλές δραστηριότητες! Η ποσότητα που θα καταναλώσει το παιδί εξαρτάται από την πείνα του (δεν χρειάζεται πίεση να αδειάσει όλο το πιάτο!).

Ένα πλήρες μεσημεριανό και βραδινό γεύμα θα μπορούσε να είναι:
– μακαρόνια ολικής (υδατάνθρακας) με κιμά (πρωτεΐνη) και σαλάτα (λαχανικά)
– κρέας φιλέτο ή μπιφτέκι (πρωτεΐνη) με καστανό ρύζι (υδατάνθρακας) και σαλάτα (λαχανικά)
– ψάρι ψητό (πρωτεΐνη) με πατάτα ψητή (υδατάνθρακας) και σαλάτα (λαχανικά)
– λαδερά φασολάκια (λαχανικά) με τυρί (πρωτεΐνη) και ψωμί ολικής άλεσης (υδατάνθρακας)
– όσπριο π.χ. φακές (πρωτεΐνη) με ψωμί ολικής (υδατάνθρακας) και σαλάτα (λαχανικά)

Ερωτ. Τι θα πρέπει να επιλέξουν τα παιδιά ως σνακ τις ώρες του διαλείμματος αλλά και τις απογευματινές ώρες μετά το παιχνίδι, ή μετά την άθληση;

– Τα ενδιάμεσα σνακ των παιδιών είναι επίσης σημαντικά, καθώς προσφέρουν εξίσου σημαντική ενέργεια μέσα στην ημέρα αλλά πολλές φορές λόγω έλλειψης χρόνου τα παραλείπουν. Ενδεικτικά και εφόσον μεσολαβούν αρκετές ώρες μεταξύ των βασικών γευμάτων μπορούν να καταναλώνουν σνακ όπως:
– φρούτα φρέσκα ή σε χυμό
– γάλα ή γιαούρτι
– ξηρούς καρπούς

 

Για περισσότερα άρθρα της κ.Πασχαλέρη επισκεφείτε την σελίδα του  facebook : www.facebook.com/weparents

 

Comments are closed.