Διατροφικές συμβουλές για παιδια σχολικής ηλικίας απο την Ειρήνη Πασχαλέρη στο We Parents

Άριστοι μαθητές με σωστή διατροφή – Τα μυστικά που προτείνει η Ειρήνη Πασχαλέρη στο We Parents
21/09/2018
Διατροφή για την ενίσχυση της μνήμης!
09/10/2018
Εμφάνιση όλων

Διατροφικές συμβουλές για παιδια σχολικής ηλικίας απο την Ειρήνη Πασχαλέρη στο We Parents

Τα σχολεία έχουν ξεκινήσει για τα καλά πλέον και οι μικροί μας φίλοι δίνουν καθημερινά τον αγώνα τους για να ανταποκριθούν στις αυξημένες υποχρεώσεις τους.

Όμως γνωρίζουμε όλοι, ότι στην έντονη καθημερινότητα χρειαζόμαστε συμμάχους και ένας από αυτούς, είναι σίγουρα η σωστή και προσεγμένη διατροφή.

Έτσι λοιπόν, οπλιστείτε με μία καλή διατροφή γεμάτη θρεπτικά συστατικά και μην φοβάστε ούτε τα μαθήματα, ούτε τον χειμώνα που έρχεται.

Ερωτ. Κυρία Πασχαλέρη πείτε μας ένα σωστό διατροφικό πρόγραμμα που πρέπει να ακολουθεί ένα παιδί με αυξημένες σχολικές και εξωσχολικές ανάγκες;

Απαντ. Η διατροφή στη σχολική ζωή είναι εξαιρετικά σημαντική και γιατί συμβάλει στη σωστή ανάπτυξη και υγεία των παιδιών μας, αλλά και γιατί καθορίζει τις διατροφικές συνήθειες που θα αποκτήσουν μεγαλώνοντας ως ενήλικες. Τα βασικά γεύματα των παιδιών θα πρέπει να ακολουθούν το «Μεσογειακό πρότυπο» δηλαδή μέσα στην εβδομάδα θα πρέπει οπωσδήποτε τα παιδιά να τρώνε 2 φορές όσπρια και λαδερά λαχανικά, 1-2 φορές ψάρι, 1-2 φορές κόκκινο κρέας και κοτόπουλο (λόγω συνηθισμένης έλλειψης σιδήρου σε αυτές τις ηλικίες). Τα φρούτα θα πρέπει να είναι σίγουρα 2 με 3 μερίδες την ημέρα αλλά και η σαλάτα με το ελαιόλαδο να συνοδεύει οπωσδήποτε το μεσημεριανό ή το βραδινό φαγητό. Από τους αμυλούχους υδατάνθρακες που καταναλώνουν τα παιδιά οι μισοί τουλάχιστον πρέπει να είναι ολικής αλέσεως ώστε τα παιδιά να παίρνουν την απαραίτητη ποσότητα φυτικών ινών π.χ. κέικ από βρώμη, ψωμί ολικής αλέσεως, μπισκότα ολικής, ζυμαρικά ολικής αλέσεως.

Ερωτ. Ποια είναι τα ιδανικά σνακ που πρέπει να επιλέγουν για το διάλειμμα του σχολείου αλλά και για το απόγευμά τους;

Απαντ. Τα σνακ για το διάλειμμα πρέπει να είναι πλούσια σε ενέργεια και βιταμίνες ώστε τα παιδιά να νιώθουν ευεξία με καλή διάθεση και μνήμη. Κάποιες προτάσεις θα μπορούσαν να είναι οι εξής:
– σαντουιτσάκι με ταχίνι και μπανάνα
– κέικ με βρώμη και καστανή ζάχαρη
– τοστάκι με τυρί φέτα, ελιές και ντομάτα
– σαντουιτσάκι με αβγό, μαρούλι, ντομάτα και αβοκάντο
– ψωμάκι ολικής με βούτυρο αμυγδάλου και μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη
– φρούτα όπως μανταρίνια, μπανάνα, μήλο
Βρείτε και άλλες επιλογές για υγιεινά σνακς για το σχολείο στο e-shop μου με βιολογικά τρόφιμα https://healthymarket.gr/

Ερωτ. Πείτε μας για το επίμαχο ζήτημα του comfort food, πόσο συχνά πρέπει να τρώνε τροφές όπως burger ή πίτσα και τι όρια πρέπει να θέτει ο γονιός;

Απαντ. Κατά τη διατροφική διαπαιδαγώγιση των παιδιών πρέπει να υπάρχουν όρια και κανόνες σε λογικά πλαίσια ώστε να αποκτήσουν υγιή αντίληψη σχετικά με τις τροφές και με τι συχνότητα πρέπει να τις καταναλώνουμε. Έτσι και για το junk food τύπου πίτσα ή burger θα πρέπει να εξηγήσουμε στο παιδί από μικρή ηλικία ότι δεν το έχουμε στην καθημερινότητα μας αλλά μία φορά την εβδομάδα χρησιμοποιώντας επιχειρήματα που μπορεί να καταλάβει ανάλογα με την ηλικία του. Έτσι π.χ. σε ένα παιδάκι νηπιαγωγείου θα εξηγήσουμε ότι άλλες τροφές μας κάνουν δυνατούς, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια ή μας κάνουν να τρέχουμε γρήγορα στο διάλειμμα γι΄αυτό και τα junk food τα τρώμε μόνο μια φορά. Ένα μεγαλύτερο παιδί δημοτικού θα καταλάβει με επιχειρήματα ανάλογα της ηλικίας του.

Ερωτ. Σε περίπτωση που έχουμε ένα δύσκολο και απαιτητικό παιδί, το οποίο αποφεύγει συστηματικά συγκεκριμένες ομάδες όπως όσπρια, ή ψάρι, ή λαδερά, πώς πρέπει να αντιδράσει ο γονιός;

Απαντ. Στην περίπτωση ενός δύσκολου στο φαγητό παιδιού θα πρέπει ως γονείς να έχουμε υπομονή και ίσως να συμβουλευτούμε και κάποιον ειδικό που θα αντικαταστήσει τα τρόφιμα που το παιδί δεν τρώει με άλλα ισάξια διατροφικά, ώστε να μην υπάρχουν ελλείψεις στον οργανισμό του. Είναι σημαντικό να είμαστε ευρηματικοί και να προσθέτουμε «κρυμμένα» τα λαχανικά σε ένα φαγητό που το παιδί αγαπάει π.χ. στο παστίτσιο ή στο μπιφτέκι, τα φρούτα σε ένα κέικ ή σε χυμό και τα όσπρια φτιάχνοντας burger με οσπριοκεφτεδάκια!, Βρείτε και άλλες υγιεινές έξυπνες συνταγές για παιδιά στο βιβλίο μου «Οι συνταγές που άλλαξα..ν» στο www.thessaloniki-diaitologoi.gr

Για περισσότερα άρθρα της κ.Πασχαλέρη επισκεφείτε την σελίδα του  facebook : www.facebook.com/weparents

Comments are closed.